Senzorno-integracijska pedagogija
Usluga senzorne integracije u sklopu Sociopedagoškog centra MOST
Šta je senzorno-integracijska pedagogija?
Senzorno-integracijska pedagogija je stručna metoda rada koja pomaže djeci i mladima u razvijanju sposobnosti obrade informacija koje primaju putem osjetila (vida, sluha, dodira, mirisa, okusa, ravnoteže i propriocepcije, osjeta položaja tijela).
Djeca koja imaju teškoće u senzornoj obradi/procesuiranju često se suočavaju s izazovima u ponašanju, učenju, pažnji, emocionalnoj regulaciji i svakodnevnim aktivnostima. Senzorno-integracijska pedagogija pomaže u poboljšanju samoregulacije, koncentracije, koordinacije i socijalne interakcije.

Kome je namijenjena ova usluga?
Naša usluga je namijenjena:
- djeci predškolskog i školskog uzrasta
- mladima sa senzornim poteškoćama
- djeci sa razvojnim smetnjama
- djeci s poremećajima pažnje, hiperaktivnošću (ADHD), autizmom (ASD), teškoćama u učenju
- roditeljima koji žele razumjeti i podržati svoje dijete
Kako izgleda rad u tretmanskom kabinetu?
Rad se odvija individualno u posebno opremljenom tretmanskom kabinetu u sklopu programa Sociopedagoškog centra MOST na adresi PŠ Vladimir Nazor Luke/Vražale, uz stručno vođenje socijalnih pedagoga sa dodatnom edukacijom iz senzorne integracije.
Svako dijete prolazi kroz inicijalnu procjenu, nakon koje se izrađuje individualni plan rada. Terapijski rad uključuje različite vježbe i igre kroz koje dijete uči regulisati svoje reakcije, razvijati samopouzdanje i funkcionalno ponašanje.
Kako izgleda proces procjene?
Procjena senzorne integracije se provodi kroz senkvencionalni postupak koji uključuje:
- Video snimanje djeteta tokom prirodnog i strukturiranog ponašanja u prostoru tretmanskog kabineta
- Analizu senzorne obrade u odnosu na ključne senzorne sisteme:
- Taktilni sistem (dodir)
- Vestibularni sistem (ravnoteža i kretanje)
- Proprioceptivni sistem (osjet mišića i zglobova)
- Auditivni i vizualni sistem
- Identifikaciju obrazaca ponašanja i reakcija koje ukazuju na senzornu neravnotežu/disbalans
Procjena ne uključuje dijagnosticiranje poremećaja, već razumijevanje načina na koji dijete procesuira senzorne informacije i kako to utiče na njegovo ponašanje, emocije, pažnju i funkcionisanje u svakodnevnim situacijama. Ona ponašanja koja ometaju normalno svakodnevno funkcionisanje smatraju se predmetom korigovanja i u fokusu su pružanja podrške kako bi dijete razvilo autonomiju i funkcionisalo u odnosu na razvojni period u kojem se nalazi.
Savjetovanje roditelja 🤝
Jedan od najvažnijih segmenata našeg rada je stručno savjetovanje roditelja. Nakon procjene, organizuje se savjetodavni razgovor sa roditeljima tokom kojeg se:
- pojašnjavaju rezultati senzorne analize
- dobijaju smjernice i konkretne preporuke
- naglašava se da su određena ponašanja djeteta reakcije na senzorne podražaje, a ne neposlušnost, inat ili nedostatak volje
Cilj savjetovanja nije da roditelji postanu terapeuti, već da postanu informisani i osnaženi da prepoznaju signale djeteta i znaju kako adekvatno odgovoriti na njih u svakodnevnim situacijama.
Roditelji dobijaju praktične savjete kako mogu, kroz jednostavne aktivnosti i rutine, pomoći svom djetetu da razvije bolje strategije samoregulacije, pažnje i emocionalnog odgovora.
Individualizirani tretman
Na osnovu procjene, izrađuje se individualni plan tretmana koji uključuje:
- Aktivnosti koje potiču integraciju različitih senzorni informacija
- Igrive zadatke koji poboljšavaju motoričku koordinaciju, pažnju i emocionalnu regulaciju
- Vježbe koje podržavaju djetetovu samostalnost i funkcionalnost
Tretman se provodi u sigurnom, stimulativnom okruženju tretmanskog kabineta, uz stručno vođenje socijalnih pedagoga koristeći se metodičkim okvirom senzorno-integracijske pedagogije. Tokom tretmana se redovno prati napredak i po potrebi revidira plan rada.
Ko vrši tretman?
Tretmane provode stručnjaci iz oblasti socijalne pedagogije, dodatno educirani za senzorno-integracijsku pedagogiju. Rad se odvija u saradnji sa roditeljima i drugim stručnjacima, uz redovno praćenje napretka.
Kako se zakazuje tretman?
Rezervacije se isključivo vrše putem našeg booking sistema na linku centar-most.ba/rezervacije
U potrebi za više informacija kontaktirati nas možete putem e-maila most@pontem.org.ba ili telefona +387 61 673 151. Prva sesija uključuje upoznavanje, informativni razgovor i procjenu potreba.

Kako je Rousseaua rekao „potrebno je učiniti sve, ne radeći ništa“. Ova misao ne označava pasivnost odraslih, već mudru i pažljivo osmišljenu podršku djetetovom prirodnom razvoju, bez nametanja i kontrole.
Ne pokušavamo popraviti dijete, već razumjeti njegove odgovore, načine kako procesuira podražaje i kako se ponašanje oblikuje u skladu sa tim. Kroz naš pristup osnažujemo roditelje i pružamo im savjete koji nisu terapijski u klasičnom smislu, nego su usmjereni na razumijevanje, podržavanje i prihvatanje.
Ponekad je najveća pomoć koju možemo pružiti, biti dovoljno mudri da ne remetimo prirodni razvoj, nego ga podržimo znanjem, empatijom i strpljenjem.